Yol izni nedir? Nasıl hesaplanır? -

Yol izni nedir? Nasıl hesaplanır?

Yol izni sadece yıllık ücretli izin kullanacak işçiler için tanınmış bir haktır. Ücretli yıllık izinde verilecek olan yol izninde yıllık iznini başka yerde geçirecek olan işçilerin bunu belgelendirmesi ve işverenden talep etmesi halinde işverence yol izni verilmesi zorunludur.

YOL İZNİ NEDİR?

Yıllık ücretli izinlerin işyerinin kurulu bulunduğu yerden başka yerde geçirecek olanlara talep etmeleri halinde verilen izne yol izni adı verilir. Bir işçiye yol izni verilebilmesinin iki koşulu bulunmaktadır. Bunlardan birincisi işçinin yıllık ücretli iznini işyerinin kurulu bulunduğu yerden başka bir yerde geçirecek olması, ikincisi ise yol iznini talep etmesidir. Bu yönde bir talep yoksa işçiye yol izni verilemez.

4857 sayılı İş Kanunu’nun 56. maddesinin son paragrafına göre, ”Yıllık ücretli izinleri işyerinin kurulu bulunduğu yerden başka bir yerde geçirecek olanlara istemde bulunmaları ve bu hususu belgelemeleri koşulu ile gidiş ve dönüşlerinde yolda geçecek süreleri karşılamak üzere işveren toplam dört güne kadar ücretsiz izin vermek zorundadır.” ifadesiyle çalışanlar bu süreler doğrultusunda ücretsiz yol izni isteme hakkına sahipler.

YOL İZNİ NASIL HESAPLANIR

Yıllık izin alan işçi, seyahatini belgeleriyle ispatlarsa işverenden 4 güne kadar ücretsiz yol izni talep edebilir. Örneğin İstanbul’da çalışan bir işçi yıllık iznini memleketi Kars’ta geçirecekse ve biletlerini de işverene sunarsa toplamda 4 gün ücretsiz olarak yol izni kullanabilir. İşveren belgeleriyle bu izni talep eden işçisine ücretsiz olarak yol izni vermek zorundadır. Yol izni ücretsiz bir izin olduğu için bu süre için işveren işçiye ücret ödemez.